شما اینجا هستید   |

با رانت و ویژه خواری مبارزه می کنیم
دكتر شيخان در گردهمایی باشکوه مردم لیسار:

با رانت و ویژه خواری مبارزه می کنیم

دکتر شیخان در گردهمایی باشکوه مردم لیسار:

 

با رانت و ویژه خواری مبارزه می کنیم

دلالان و رانت خواران کشاورزان را زمین گیر کرده اند

نماینده ای نداند وزیر گردشگری وارد شهرش شده باید استعفا دهد

در سال ۱۴۰۱ شهر هایی که کوچک تر از تالش بودند بیش از ۴۰ برابر بودجه آسفالت گرفتند

تأسف بار است که کمربندی تالش یک آرزوی دست نیافتی شده است

 

دکتر شیخان نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن با بیان اینکه دلالان و رانت خواران کشاورزان را زمین گیر کرده اند، گفت: با رانت و ویژه خواری مبارزه می کنیم.

 

دکتر محمدمجاور شیخان نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن یکشنبه شب در گردهمایی باشکوه و پرشور مردم لیسار با بیان اینکه تالش بزرگ از تمام مواهب الهی برخوردار است، افزود: امروز همه شما دور هم جمع شده اید تا غبار محرومیت را از چهره تالش بزدایید.

 

این فعال سیاسی با طرح این سوال که چرا حاصل دسترنج کشاورزان با همت ما، به جیب عده ای رانت خوار برود، گفت: برنج ایرانی را به روزی انداخته اند که قیمت آن از برنج خارجی کمتر شده است.در کشور ما سالانه به حدود سه میلیون تن برنج نیاز است که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن را کشاورزان ما تولید می‌کنند و ما فقط به حدود ۶۰۰ هزار تن برنج وارداتی نیاز داریم. برای این مقدار واردات چند شرکت دلال با ارز دولتی ده ها برابر نیاز برنج خارجی وارد کشور و از رانت استفاده می‌کنند.

 

شیخان در ادامه افزود: اگر امروز عده ای برای وارد کننده برنج یارانه قائل هستند باید آنها را مکلف کرد که به مراتب کشاورز ما مستحق تر است. بنده به شما قول میدهم اگر افتخار پوشیدن لباس نوکری شما را داشته باشم در مجلس از حق کشاورزان دفاع کنم.

 

 

وی با بیان اینکه در منطقه تالش چهار هزار و پانصد هکتار زمین مناسب کشت کیوی وجود دارد، افزود: این یک فرصت تاریخی است و تالش پایتخت کشت کیوی ایران است .برای کیوی فرصت صادرات وجود دارد اما فقط در داخل کشور آن هم با قیمت ریالی به فروش می رسد. این یک بی انصافی است و این وضع باید تغییر کند.یک محصول صادراتی باید با دلار و در خارج از کشور به فروش برسد.

 

 

این فعال سیاسی عنوان کرد: اگر پیروز این میدان شما باشید با یک طرح هدفمند از حقوق تمام شما دفاع خواهم کرد و اجازه نمیدهم سود شما به جیب عده ای دیگر برود.

 

شیخان با تاکید بر اینکه ما امروز دور هم جمع شده ایم تا با رانت و ویژه خواری مبارزه کنیم، تصریح کرد: خون فرزندان تالش امروز به جوش آمده است تا تبعیض را از میان بردارد و عدالت را حاکم کند.

 

وی در خصوص موضوع بیکاری اینگونه اظهار نظر کرد: موضوع بیکاری فرزندان عزیز ما دل همه را خون کرده است. فرزندانی که آینده از آن آنها است. پدران و مادران با زحمت فراوان زمینه تحصیل فرزندان را فراهم کرده اند اما آن فرزند امروز بیکار است.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه امروز مردم وارد میدان شده اند تا با استفاده از ظرفیت حاکمیت، سازمان ها و وزارت خانه ها، پروژه ها و اعتبارات را وارد منطقه تالش کنند، افزود: به شما قول میدهم اگر افتخار خدمت به شما را داشته باشم با تاسیس واحد های صنعتی و تولیدی برای جوانان عزیز اشتغال ایجاد می کنم .

 

شیخان اذعان داشت: تالش از لحاظ وسعت و شاخص جمعیت بالاترین است اگر بنا بود یکی از شهر های گیلان کمربندی می‌داشت باید تالش می بود اما بدلیل ضعف مسئولین منطقه، حق مردم از آنها گرفته شده و این تبدیل شده به یک آرزو دست نیافتنی .

 

وی در خصوص ناکارآمدی نمایندگان قبلی گفت: زمانی که لایحه بودجه سالانه کشوربه مجلس می‌آید کسانی که خود را نماینده مردم می‌دانند یا غایب هستند یا خوابند یا دانش ندارند که از حق مردم دفاع کنند . ما اجازه نمی‌دهیم کسانی که پایبند به حقوق مردم تالش نیستند به خانه ملت بروند.

 

این فعال سیاست اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ شهر هایی که کوچک تر از شهر ما بودند بیش از ۴۰ برابر ما بودجه آسفالت گرفتند و این نشان میدهد کسی که ادعا می‌کرد نماینده مردم است، ظرفیتش اندازه یک استکان کوچک بود و نمی‌توانست این دریای بیکران را درک کند. تالش یک اقیانوس است و کسی که می‌خواهد نماینده آن باشد باید بتواند از تمام ظرفیت های کشور برای این منطقه استفاده کند.

 

شیخان با اشاره به موضوع گردشگری گفت: موضوع گردشگری برای ما یک فرصت تاریخی است. چرا ما نباید از این فرصت تاریخی برای تقویت اقتصاد خود استفاده کنیم . نماینده ای که نمی‌داند وزیر گردشگری وارد شهرش شده باید استعفا می داد.نقطه به نقطه تالش می تواند دهکده گردشگری باشد.

 

وی با اشاره به مشکلات دامداران منطقه تصریح کرد: سهمیه دامداران ما محدود شده است. چرا؟ چرا باید گوشت یخ زده وارد کشور شود در حالی که ما ظرفیت تولید گوشت داریم .

این فعال سیاسی افزود: به دامدار ما حتی آرد کافی نمی‌دهند، بعد نماینده مردم کجاست ؟ نماینده حتی یک طرح تنظیم نکرده که درد روستاییان و عشایر را به گوش مسئولان برساند.

 

شیخان با بیان اینکه اینجا تالش است و مردم غیرت دارند و اجازه نخواهند داد عده ای که همت و غیرت ندارند بر آنها حکمرانی کنند، افزود:آن چیزی که امروز ما را دور هم جمع کرده  و دل های ما را به هم نزدیک کرده است توجه خداوند باری تعالی است .برای اینکه تالش را به عزت و سربلندی برسانیم باید با هم متحد و همدل باشیم .

 

وی با اشاره به موضوع مالکیت زمین ها گفت : موضوع مالکیت زمین ها نیز یک مشکل و درد قدیمی است . همه قوانین کشور ما بر اساس شرع و عرف نوشته می شود این به معنای این است که اساسا همه قوانین به نفع مردم است، و مالکیت نیز از آن مردم است . تمام این منابع برای انسان خلق شده تا بتواند از آن استفاده کند .

 

این فعال سیاسی در ادامه بیان کرد: طرح تفصیلی دو هدف دارد یکی توسعه و دوم رفع نیاز ها است. سوال من از آقای نماینده این است در کدام بازنگری طرح تفصیلی در مسیر این دو هدف گام برداشته شد ؟ اصلا شما طرح تفصیلی را سیاسی کردید.

 

 

شیخان با اشاره به ماده چهار قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع گفت: طبق این ماده اگر یک عشایر ، کشاورز یا دامدار زمینی از زمین های منابع ملی را در تصرف خودش داشته باشد ، دولت آن زمین را کارشناسی می‌کند و با گرفتن یک مبلغی آن زمین را به فرد واگذار می‌کند و مالکیت از آن فرد می شود. از این قانون در تمام مناطق به جز تالش استفاده شده است . وقتی ظرفیت قانونی وجود دارد چرا ما نباید از آن به نفع مردم منطقه خودمان استفاده کنیم .این مسائل نشان می‌دهد هیچ اراده برای حل مسائل و خدمت به مردم وجود نداشته است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از بازنگری طرح تفصیلی بیش از ۱۳ یا ۱۴ سال طول کشیده است، افزود:  بنده معتقدم حتی بازه ۱۰ ساله نیز زیاد است و باید کمتر شود. باید طرح به مجلس ارائه شود و به نفع مردم این بازه زمانی، بازنگری  شود.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه منطقه ییلاقی سوباتان یک نگین درخشان است، افزود:چرا نباید ما مسیر ییلاقی را در اختیار مردم قرار دهیم.من در جمع شما به شما وعده میدهم اگر به فضل الهی و با کمک شما این فرزند کوچک شما پیروز شود این مشکل را حل خواهم کرد.سوباتان یک فرصتی است که تمام ایرانیان و جهانیان می‌توانند بیایند و از زیبایی های آن لذت ببرند.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |