شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : عده‌ ای بعد از انتخابات فقط به اطرافیان خود رسیدند
عده‌ ای بعد از انتخابات فقط به اطرافیان خود رسیدند
دکتر شیخان در دیدار با بزرگان، معتمدین و جوانان محمودآباد لیسار:

عده‌ ای بعد از انتخابات فقط به اطرافیان خود رسیدند

دکتر شیخان در دیدار با بزرگان، معتمدین و جوانان محمودآباد لیسار:

عده‌ ای بعد از انتخابات فقط به اطرافیان خود رسیدند

توقعات مردم را پایین آوردند تا کار بزرگ انجام نشود

جلو سرمایه گذار ایستادند و گفتند اول سهم ما را بده!

گوشت یخ زده از برزیل وارد می کنند ، اما به دامدار اجازه افزایش تعداد گوسفندانش را نمی دهند

چرا به جای ارائه کارنامه، مردم را تهدید می کنید؟

غایبین جلسات مجلس نمی توانند از حق مردم دفاع کنند

طرح تفصیلی تالش باید به نفع مردم تغییر کند

دکتر محمد شیخان، فعال سیاسی با بیان این که عده‌ ای زمانی که در انتخابات پیروز شدند، تنها به نفع اطرافیان خود عمل کردند، گفت: نام چنین رفتاری رانت خواری و ویژه خواری است و ما با رانت خواری مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم

دکتر محمد شیخان امشب (جمعه چهارم اسفند) با جمعی از بزرگان، معتمدان و جوانان محمودآباد لیسار ‌دیداری صمیمی داشت.

وی با بیان این که آنچه ما را در این هوای سرد دور هم جمع کرده است، آینده جوانان ما ، خانواده های ما و تالش بزرگ است، افزود: منطقه ما از تمام مواهب الهی برخوردار است. مشکلات ییلاقات و نبود راه های مناسب برای دسترسی به مکان های گردشگری نشان می‌دهد که در منطقه برای عمران و آبادانی و توسعه اقدامی نشده است. در واقع کسانی که متولی بوده اند، ، توان و ظرفیت ایفای مسئولیتی را که شما به آنها سپردید، نداشتند.

نامزد نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن با بیان این که برخی از مسؤولان منطقه ما نگاه کوتاهی داشته و حداقل ترین ها را می دیده اند، افزود: منطقه تالش هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ وسعت در گیلان بزرگترین است اما هرگز نتوانسته از منابع فراوان خود و ظرفیت های ملی استفاده کند.
دکترشیخان با تاکید بر این که امروز تک تک شما وظیفه دارید با اندیشه و دورنگری در انتخابات رأی دهید، افزود: برخی برای رای گرفتن افراد را تهدید می‌کنند ،دروغ می گویند و وعده های بی ثمر می دهند؛ اما دریغ از یک خط کارنامه مؤثر و یک گام خدمت صادقانه.

وی تصریح کرد: افرادی که هر دوره مجددا برمی گردند و می گویند این دوره خدمت می و جبران می کنیم، ، بهتر بود به جای حرف های تکراری ، کارنامه خوبی برای خود رقم می زدند.

این فعال سیاسی در خصوص رانت خواری برخی افراد اظهار نظر داشت: امروز تالش خواستار توسعه و پیشرفت است. عده‌ ای به محض آن که در انتخابات پیروز شدند ، تنها به نفع اطرافیان خود عمل کردند . نام چنین رفتاری رانت خواری و ویژه خواری است و ما با رانت خواری مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم
شیخان با بیان اینکه عمر انسان مهمترین سرمایه اوست، افزود:  برخی افراد وقتی روی کار می آیند، عمر مردم را تلف می‌کنند. یادمان باشد رای دادن برابر است با آینده فرزندان ما . پدران و مادران، فرزندان را با زحمت فراوان بزرگ کرده اند و هیچ کس حق ندارد آینده فرزندان تالش را فدای قدرت طلبی خود کند.

وی با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفند عنوان کرد: امروز باهم عهد می بندیم ید واحده باشیم و خداوند نیز ما را یار ی ‌خواهد کرد. از شما می خواهم از امروز تا روز ۱۱ اسفند، لباس جهاد بپوشید و تا ثانیه آخر در میدان باشید، به یاری خداوند پیروز میدان خواهید بود.

این فعال سیاسی با اشاره به موضوع ورود سرمایه گذاران به منطقه گفت: یکی از دردهای قدیمی منطقه تالش این است که عده‌ ای اجازه نمی‌دهند سرمایه گذاران در این منطقه سرمایه گذاری کنند. جلوی سرمایه گذار را می گیرند و می گویند اول سهم ما را بدهید. به نظر شما چنین تفکری می‌تواند تالش را به پیشرفت برساند ؟

شیخان اذعان داشت: به برکت انقلاب اسلامی در تمام کشور شاهد پیشرفت و توسعه بودیم اما چه اتفاقی در تالش افتاده که با وجود این همه منابع از توسعه و پیشرفت بازمانده است، دلیلش این است که کسانی که مردم به آنها اعتماد کردند در جلسات مجلس حاضر نمی شدند، مدام غیبت داشتند، از حق مردم دفاع نکردند و حتی یک پروژه موفقیت آمیز را در منطقه به اجرا نرساندند .

وی اظهار کرد: موضوع مالکیت زمین ها در منطقه ما تبدیل به زخمی کهنه شده ؛ زیرا تسلط کافی بر قوانین وجود نداشت و افرادی که مورد اعتماد شما واقع شدند، نخواستند یا نتوانستند از ظرفیت های قانونی استفاده کنند .

این فعال سیاسی با بیان اینکه مشکل زمین ها راه حل دارد و آن ، طرح تفصیلی است، افزود : طرح هادی و تفصیلی دو هدف را در روستا ها و شهرها دنبال می‌کند اول توسعه و دوم رفع نیاز . ما باید از ظرفیت های قانونی استفاده کنیم؛ چرا که جمعیت افزایش پیدا کرده و زمین ها متعلق به مردم است و مردم حق دارند از این مواهب استفاده کنند . قوانین ما بر مبنای عرف و شرع است . هم عرف و هم شرع به نفع مردم است و مردم باید بتوانند از حق خود استفاده کنند.

شیخان با تأکید بر حل مشکلات حوزه کشاورزی، گفت: ما در دامداری نیز مشکلات فراوانی داریم . اجازه نمی‌دهند گوسفندان دامدار از تعداد خاصی بیشتر شود و این فاجعه است زیرا ما قطب تولید گوشت هستیم.با ارز نیمایی گوشت یخ زده از برزیل وارد می‌کنند ، اما به دامدار ما اجازه نمی‌دهند به تعدادی که مایل است گوسفند پرورش دهد.این قوانین تبعیض آمیز باید تغییر کند؛ به خصوص که دولت نیز حامی تولید کننده گوشت است و برای آن یارانه قرار داده است .

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه، گفت: طبق این برنامه باید از تولید داخلی حمایت شود . ما باید این ظرفیت را در اختیار کشاورز و دامدار خود قرار دهیم . برای این کار نیاز به شخصی داریم که با صداقت تمام خادم مردم باشد و درد های مردم را به گوش مسئولان که خادمان مردمند، برساند.

شیخان در پایان عنوان کرد: انسان هایی که نگاه بلند و اراده قوی نداشته باشند نمی‌توانند مشکلات را حل کنند. وقتی سطح خواسته ها پایین می آید، کار بزرگ اتفاق نمی افتد .

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |