شما اینجا هستید   |

کشاورزاده ام و  درد کشاورز  را  چشیده ام
دکتر شیخان در جمع مردم و کشاورزان جوکندان: 

کشاورزاده ام و  درد کشاورز  را  چشیده ام

دکتر شیخان در جمع مردم و کشاورزان جوکندان:

 

کشاورزاده ام و  درد کشاورز  را  چشیده ام

 

عده ای  برای منافع شخصی،  سفره کشاورزان  را  گروگان گرفته اند

 

آنها که برای کشاورزان کاری نکردند ، در دل مردم تالش جایی ندارند

 

قطب توتون و‌کیوی کشور از ساده ترین زیر ساخت ها محروم است

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن با بیان اینکه به آنهایی که برای کشاورزان کاری نکردند می‌گویم شما در دل کشاورزان جایی ندارید،افزود: :عده ای به خاطر منافع شخصی ، اقتصاد کشاورزان ما را به گروگان گرفته اند.

 

دکتر محمد شیخان، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن در جمع مردم جوکندان با اعلام اینکه سخن گفتن در جمع کشاورزان افتخار بزرگی است، اظهار داشت: من فرزند یک کشاورزم‌ و بر دستان تک تک شما بوسه می‌زنم.

 

وی با طرح این پرسش که چرا به صحنه  انتخابات وارد شده ام، گفت: تالش ما به رغم  برخورداری از منابع طبیعی غنی، جنگل، مرتع، دشت، دریا و ساحل، کم برخوردار و بی بهره از زیر ساخت هاست و این حق ما نیست.

 

شیخان با تاکید بر اینکه بنا ندارم  زحمات گذشتگان را زیر سوال ببرم، چرا که توان آنها همین قدر بوده است، گفت: تالش بزرگ امروز نیاز به عزم ملی و اراده راسخ برای پیشرفت و توسعه دارد و باید همه ظرفیت‌ها و امکانات‌ لازم برای این اتفاق به منطقه بیاید.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن با تأکید  بر این که باید ظرفیت‌های بالقوه منطقه تالش بزرگ را به فعلیت درآوریم، تصریح کرد: یک نماینده وقتی می تواند ادعا کند که به تکلیف خود عمل و حق مردم بر گردن خود را ادا کرده است که در هنگام  ارائه لایحه بودجه به مجلس در کمیسیون های تخصصی برنامه و بودجه و تلفیق برای نقطه به نقطه تالش بزرگ بودجه و اعتبار  بگیرد.

 

شیخان ضمن استراتژیک و ملی برشمردن کشاورزی  در منطقه تالش بزرگ، گفت: بنده چون کشاورز زاده هستم جای جای جوکندان را سرای خود می‌دانم و با درد و مشقت شما آشنا هستم. کشاورزان ما کشت و پرورش دو محصول مهم کیوی و توتون را در برنامه کاری خود قرار داده اند و امروز  منطقه شما به قطب این‌محصولات تبدیل شده است.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن به کشاورزان حاضر در این مراسم یادآور شد که کشت توتون ویرجینیا متعلق به تالش بزرگ است و در سال ۱۳۴۲ در نمایشگاه بروکسل با کسب مقام اول ، افتخاری به یادماندنی را  به نام‌ ‌ تالش رقم زده است.

 

شیخان می‌گوید  به طور کامل با  رنج توتون کاران آشنا هستم و می دانم که ۱۱ ماه زمان پر فشاری را باید پشت سر گذاشت؛  اما سوال این است که عده ای سود جو و رانت‌خوار با واردات توتون با کشاورزان ما چه کرده اند؟ عده ای به دلیل منفعت شخصی، اقتصاد کشاورزان ما را  گروگان گرفته اند.

 

وی به اقدامات خود در شرکت دخانیات ایران اشاره و تاکید کرد: چرا  وقتی توتون کاران ما جهادگونه در زمین های خود رنج و مرارت می کشند،   باید توتون را از برزیل، زمیباوه و آرژانتین وارد کنیم؟ اگر نام این کار  خیانت نیست، پس چیست؟

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن تصریح کرد:  با  کشاورزان زحمت کش عهد می بندم که اگر  توفیق خادمی شما را در خانه ملت پیدا کردم،  همه این موضوعات را به دولت تکلیف کنم تا  هم  بند به بند آن به اجرا درآید.

 

شیخان بر این باور است که صندلی مجلس صندلی خدمت است و کسی حق ندارد پس از نشستن بر این صندلی، حق مردم را قربانی امیال و اغراض شخصی خود کند؛ چرا که امامین انقلاب همواره به ما یادآوری کرده‌اند که بالاترین عبادت خدمت به مردم است.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن با تاکید بر این که  قیمت‌  محصولات کشاورزی همچون برنج، کیوی و توتون باید واقعی شود، گفت: کالای بین المللی  که به سایر کشورهای جهان  صادر می شود،  باید بر مبنای کیفیت و قیمت جهانی، نرخ گذاری شود.

 

او تاکید دارد که  راه آغاز شده،  تا استیفای کامل حقوق کشاورزان در خانه ملت ادامه خواهد یافت؛  زیرا ما  که در دل این خاک ریشه داریم و  با شجاعت به میدان مبارزه آمده ایم ، از های و هوی رانت خواران و مافیا که دست در جیب کشاورزان زحمت کش ما دارند، واهمه ای نداریم ؛ بلکه آنها هستند از هم اکنون از پیروزی ما وحشت دارند.

 

شیخان که در جمع کشاورزان جوکندان سخن می گفت،  تاکید کرد  کشاورزان ما که بار تولید کشور را به دوش می کشند، باید مورد حمایت هدفمند دولت قرار گیرند و این مهم با شعار ،   وعده ، جنجال و هیاهو عملی نمی شود.

او تاکید دارد که  راه آغاز شده،  تا استیفای کامل حقوق کشاورزان در خانه ملت ادامه خواهد یافت؛  زیرا ما  که در دل این خاک ریشه داریم و  با شجاعت به میدان مبارزه آمده ایم ، از های و هوی رانت خواران و مافیا که دست در جیب کشاورزان زحمت کش ما دارند، واهمه ای نداریم ؛ بلکه آنها هستند از هم اکنون از پیروزی شما وحشت دارند.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن ادامه داد: حمایت از کشاورزان وقتی  محقق می شود که اطلاع دقیقی از زمین های زیر کشت و‌کیفیت محصولات  آنها داشته باشیم و‌ مسیری که در حوزه هویت بخشی به کشاورزان  باید دنبال شود، مسیری هدفمند است.

 

وی با اشاره به کشت و پرورش کیوی در مساحتی به وسعت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در زمین‌های تالش بزرگ، گفت: نرخ کیوی باید از ریالی به دلاری در صادرات تغییر یابد؛  در حالی که امروز ما به تفاوت آن در جیب دلالان جای خوش کرده است.

 

شیخان با اشاره به سیاست های کلان کشور در برنامه ششم و هفتم توسعه در حمایت از کشاورزان خاطرنشان کرد: انتقاد ما  از این است که حق تالش و کشاورزان زحمت کش‌، در برنامه های ششم و هفتم توسعه استیفا نشد‌.

 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای از حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن در حین تشویق ممتد کشاورزان جوکندان گفت: دستان پر خیر و برکت شما را می بوسم و به آنها که به جای منافع کشاورزان به فکر منافع خود بوده اند، می‌گویم: شما در دل کشاورزان جایی ندارید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز وقت نشستن نیست؛  بلکه  وقت حرکت است. امروز آمده ایم تا مشکلات اساسی،  ریشه دار و عمیق  تالش را با  اراده جمعی به نفع مردم تغییر دهیم.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |