شما اینجا هستید   |

۱۱ اسفند سرنوشت ما در منطقه رقم می خورد
دکتر محمد شیخان در جمع جوانان ماسال:

۱۱ اسفند سرنوشت ما در منطقه رقم می خورد

 

۱۱ اسفند سرنوشت ما در منطقه رقم می خورد/ عده ای می گویند فقط کسانی که ما می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنند تا فرد مورد نظر ما از صندوق بیرون بیاید/ هیچ کس حق ندارد بابت انتخابتان به شما زور بگوید یا شما را تهدید کند/ منطقه از رفتارهای پوپولیستی خسارت دیده است/ برای کارخانه سازی ،طرح و ایده می خواهیم، نه زور و دعوا/ عده ای با وعده اشتغال آمدند، اما فقط به دور و بری هایشان مسئولیت دادند

 

دکتر محمد شیخان، فعال سیاسی با تاکید لزوم بر توجه به توانمندی های جوانان گفت: در تمام عرصه ها از جمله ورزش، کار، مسئولیت، دفاع مقدس و در همه صحنه های داخلی و بین‌المللی، جوانان عملکرد بی نظیری داشتند.

 

دکتر محمد شیخان در نشست هم اندیشی با جوانان ماسال که دوشنبه شب برگزار شد با اشاره به نقش جوانان در اداره امور کشور گفت: ما هر جا به جوان اهمیت و میدان دادیم، موفقیت در عملکردها را دیدیم. در تمام عرصه ها از جمله ورزش، کار، مسئولیت، دفاع مقدس و در تمام صحنه های داخلی و بین‌المللی جوانان عملکرد بی نظیری داشتند.

 

وی با بیان این که از جوانان می خواهم ما را هم جوان بدانند و اجازه دهند در کنارشان قرار بگیریم، افزود: ما امروز در زمان و شرایطی سرنوشت ساز به سر می بریم که با توجه به آن باید تصمیمی مهم و اساسی برای آینده خود و فرزندانمان بگیریم . این موضوع آن قدر مهم است که توصیه می کنم همه شما نسبت به آن تفکری عمیق داشته باشید.

 

این فعال سیاسی با بیان این که مردمی که بسیار ناراحت و دلگیر بودند، امروز خود به صحنه آمده اند، افزود: مردم ما به علت رفتار عده ای، بسیار رنجور و خسته اند؛ اما امروز همین مردم با انرژی ، انگیزه و توان به صحنه آمده اند و این نشان می‌ دهد که خداوند دل های ما را به هم نزدیک کرده و ما باید قدر این اتحاد و پیوند خوردن دل ها با یکدیگر را بدانیم و در کنار هم برای رقم خوردن اتفاق بزرگ تلاش کنیم.

 

شیخان با بیان این که در این ایام که همه ما نقش آفرینی سیاسی داریم؛ باید به چند نکته اساسی توجه کنیم؛ افزود: اولین و مهمترین نکته آن است که اهمیت انتخابات را بدانیم ؛ زیرا انتخابات، سرنوشت حکمرانی یک منطقه را مشخص می‌کند.

 

وی با تأکید بر این که انتخابات و حضور مردم در صحنه مشارکت سیاسی و در پای صندوق های رای اراده مردم در حکمرانی منطقه خود را به ظهور و بروز می رساند، تصریح کرد:تلاش کنیم تا همه پای صندوق رای بیایند؛ این هم به نفع ما و هم به نفع وضع موجود است که می‌خواهیم آن را تغییر دهیم.

 

این فعال سیاسی با بیان این که عده ای دوست ندارند مردم در پای صندوق های رأی حاضر شوند، افزود: می گویند مردم پای صندوق نیایند؛ بلکه کسانی که ما می‌خواهیم پای صندوق حاضر شوند و به کسانی که ما می‌خواهیم رای دهند تا فرد مورد نظر ما از صندوق بیرون بیاید. این تفکر تفکری غلط است که ما هم اکنون در حال مبارزه با آن هستیم.

 

شیخان در ادامه گفت: با اراده ای که من در وجود شما می بینم، به زودی تمام موانع از سر راه برداشته می شوند. از شما می‌خواهم تحقیق کنید وکسی را که توانایی حل مشکلات شما را دارد، انتخاب کنید؛ این حق قانونی شما است و هیچ کس حق ندارد آن را از شما بگیرد، به شما زور بگوید و یا خدای نکرده شما را تهدید کند.

 

وی با بیان این که نماینده ای که همه هویت و شأن خود را از مردم می گیرد، باید در خدمت مردم باشد، افزود: «این که عده ای نتوانستند از حق مردم دفاع کنند و اعتبارات لازم را برای مردم بیاورند یک عقب افتادگی طولانی مدت است. بیش از دو دهه است که این منطقه با رفتار های پوپولیستی، وعده های دروغین و با عدم آگاهی و شناخت نسبت به قوانین و ظرفیت های کشور، دچار خسران شده است».

 

این فعال سیاسی گفت: ما هم می‌توانیم مانند بخش های توسعه یافته کشور، امکانات خوب ، اشتغال ، اقتصاد قوی ، زیر ساخت های آماده و جاده های آسفالت شده داشته باشیم و بتوانیم از ظرفیت هایمان به درستی استفاده کنیم .

 

شیخان افزود: در مناطق توسعه یافته ، انسان هایی پای کار بودند که به پیشرفت و آبادانی اعتقاد داشتند، توان علمی داشتند و از ظرفیت ها به درستی استفاده کردند. برای ساختن کارخانه ما به اندیشه و طرح نیاز داریم نه زور و دعوا.

 

وی با بیان این که بدانید که همه مشکلات کهنه و ریشه دار منطقه ما درمان دارد، تصریح کرد: راه درمان آن نیز در جای جای کشور تجربه شده و امکان پذیر است.

 

این فعال سیاسی با بیان این که دغدغه تمام پدران و مادران، حل مشکلات جوانانشان است، افزود: در هر خانه یک ، دو ، سه یا حتی چهار جوان بیکار داریم؛ جوانی که سرمایه تلقی می شود و خانواده زحمت کشیده و برای او سرمایه گذاری و فضای تحصیل فراهم کرده، در حال حاضر بیکار است.

شیخان تاکید کرد: جوانان با استعداد ما در خانه نشسته اند و آن طرف چهار نفر به کسانی که دور و برشان بوده اند، مسئولیت های کلیدی داده اند. ما نمی‌گوییم به افراد مسئولیت ندهید؛ اما انصاف داشته باشید که این همه سرمایه و استعداد نباید بیکار باشد.

 

وی با تاکید بر این که باید در تالش اشتغال ایجاد شود، گفت: منطقه تالش مستعدترین جوانان را دارد و باید برای حل مشکلات آنها برنامه ریزی و سیاستگذاری کرد.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |