شما اینجا هستید   |

فعل «خواستن» به حضور شما معنا داده است
دکتر شیخان در جمع روستای گنذر ماسال:

فعل «خواستن» به حضور شما معنا داده است

فعل «خواستن» به حضور شما معنا داده است/ برخی روستاهای ما هنوز با ضعف برق و آب دست و پنجه نرم می کنند/ در ۳۰ سال گذشته نقاطی با یک چهارم وسعت ماسال و رضوانشهر شهرستان شدند/ زمین های منطقه باید به نفع مردم تعیین تکلیف شوند/ در مناطق ییلاقی خود با وجود شهرت جهانی یک دهکده گردشگری نداریم/ اتفاق بزرگ برای تالش را با حضور خود رقم خواهید زد

دکتر محمد شیخان، فعال سیاسی در نشست هم اندیشی با اهالی روستای گنذر ماسال گفت: آنچه امروز به حضور شما در این صحنه معنا داده است ، فعل «خواستن» است.

دکتر محمد شیخان در نشست هم اندیشی با اهالی روستای گنذر ماسال که دوشنبه ( ۲۳ بهمن ) برگزار شد، گفت: خداوند متعال را شاکرم که این توفیق را نصیب بنده کرد تا در جمع بهترین، صمیمی ترین و با غیرت ترین مردم منطقه ماسال حضور پیدا کنم؛ مردمی با اندیشه بلند که وفادار، با غیرت و با پشتکار هستند.

وی با بیان این که آنچه امروز به حضور شما در این صحنه معنا داده است ، فعل خواستن است، افزود: همه کسانی که ریشه در این خاک دارند، امروز اراده کرده‌اند تا برای تالش اتفاقی جدید و بزرگ رقم بزنند و این اتفاق تنها با همدلی، همراهی و همکاری همه رقم می‌خورد.

این فعال سیاسی گفت: همه ما باید بدانیم که هر گاه مردم در کنار هم بودند، پیروز میدان خواهند بود و در اینجا جلوه حضور شما پیروزی آینده را نوید می‌دهد.

شیخان اظهار داشت: باید بتوانیم با ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد، درد های ریشه دار و عمیق و زخم های کهنه منطقه خود را درمان کنیم.

وی با بیان این که ما از بهترین و زیباترین منطقه برخورداریم ، تصریح کرد: با وجود این متاسفانه از حداقل امکانات محروم هستیم. آب، برق ، راه و آنتن موبایل جز الزامات زندگی امروزی است؛ اما چرا برخی روستا های ما هنوز با مشکلات ابتدایی مانند بی برقی دست و پنجه نرم می کنند.

این فعال سیاسی با بیان این که یکی از دلایل و مشکلات منطقه ما این است که با دولت و منابع کشور، رابطه ای مستقیم و هدفمند برقرار نکرده ایم، افزود: عده ای بجای کار و خدمت به مردم، دائما رفتارهای نمایشی می‌ کنند و داد و فریاد می زنند.

شیخان تصریح کرد: از سال ۱۳۷۶ تا امروز نقاطی که یک چهارم خاک منطقه ماسال و رضوانشهر را داشتند، شهرستان شدند و از تمام امکانات هم برخوردارند. مراقب باشیم فریبمان ندهند؛ زیرا بنا بوده در منطقه ما که از زیباترین و بهترین مناطق ایران است؛ سلسله ای از اتفاقات بزرگ رقم بخورد.

وی با بیان این که اساسی ترین موضوع منطقه ما در حال حاضر موضوع مالکیت زمین هاست، افزود: زمین های منطقه ما باید به نفع مردم منطقه تعیین تکلیف شده و هویت آنها مشخص شود.ما می توانیم این مشکلات کهنه شده را از مسیر قانونی حل کنیم و از پیش پا برداریم.

این فعال سیاسی در ادامه برخی از مشکلات منطقه را برشمرد و برای حل آنها راه حل ارائه کرد: بیش از ۵۰ سال است مردم با سازمانی به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری درگیر کرده اند و حال آن که این درگیری از سر جهل و نادانی بوده است زیرا سازمان منابع طبیعی اصلا مالک زمین ها نیست بلکه دو سازمان دیگر بنام های سازمان ملی زمین و سازمان امور اراضی کشور بر زمین ها مالکیت دارند) سازمان منابع طبیعی نگهبان زمین ها است نه مالک آن ها .

شیخان در ادامه بیان کرد: باید از مسیر قانون مسائل منطقه را حل کنیم و این امکان پذیراست . ماجرای مسکن مهر را به یاد بیاورید. دولت از همین زمین های ملی استفاده کرد ،خانه ساخت و به مردم داد.

وی با بیان اینکه امروز مناطق ییلاقی ما در دنیا مشهور است، تصریح کرد: مسئولان ما نتوانسته اند حتی چند نقطه از منطقه را به گردشگری اختصاص دهند و از ظرفیت آن استفاده کنند؛ در حالی که باید زمین های منطقه را در اختیار سرمایه گذاری بومی قرار دهیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر این که باید اتفاقی بزرگ در منطقه رقم بخورد، افزود: تا کی ما باید در این وضعیت بمانیم و سرمایه های معنوی ، استعداد ها و جغرافیای بی نظیر خود را درگیر مسائلی کنیم که سرچشمه آنها عدم اشراف به قانون است و جالب آن که بیشترین ادعاها را هم از ناحیه همین افراد فاقد اشراف به قانون می شنویم.

شیخان موضوع اشتغال جوانان را یکی دیگر از معضلات منطقه دانست و افزود: امروز در هر خانه ای چند جوان بیکار داریم. پدر با کشاورزی و کار سخت زمینه تحصیل فرزند را فراهم و برای او سرمایه گذاری کرده اما اکنون همین جوان تحصیل کرده بیکار است.

وی بیان داشت: این همه کارخانه در کشور تاسیس شده است. آیا نمی شد ۱۰ تا از این کارخانه ها در منطقه ما احداث شود؟

این فعال سیاسی با بیان این که باید در صنایع پایین دستی پتروشیمی، کارخانه تاسیس شود، افزود: دولت از صنایع پتروشیمی حمایت می کند، برای آن یارانه پیش بینی کرده است و امکان تاسیس این گونه کارخانه ها در منطقه ما وجود دارد.

شیخان گفت: دلیل اینکه تا امروز هیچ کارخانه ای در منطقه ما تاسیس نشده این است که هر سرمایه گذاری قدم به منطقه می‌گذارد، عده ای وارد میدان می شوند و به سرمایه گذار می گویند اول سهم ما را بده !

وی با بیان اینکه آنچه امروز به حضور شما در این صحنه معنا داده است، فعل خواستن است، افزود: همه کسانی که ریشه در این خاک دارند، امروز اراده کرده‌اند تا برای تالش اتفاقی جدید و بزرگ رقم بزنند و این اتفاق تنها با همدلی، همراهی و همکاری همه رقم می‌خورد.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |