شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : تالش بزرگ، منابع ملی می خواهد؛ نه بودجه شهرستانی
تالش بزرگ، منابع ملی می خواهد؛ نه بودجه شهرستانی
دکتر شيخان در شهرک شفارود پره سر:

تالش بزرگ، منابع ملی می خواهد؛ نه بودجه شهرستانی

🔹 تالش بزرگ، منابع ملی می خواهد؛ نه بودجه شهرستانی

🔹 کسب و کارهای تالش اگر درست معرفی شوند، تسهیلات ملی می گیرند و اگر بد معرفی شوند، مانع دارند و اجرا نمی شوند

🔹 نگذاشتند تالش بندر و اسکله داشته باشد

🔹 هیچ استفاده اقتصادی از مرز آبی با ۶ کشور خارجی نکرده ایم

🔹 نماینده ای که نتواند کسب و کارهای تالش را درست معرفی کند، نمی تواند  برای تالش بودجه ملی بگیرد

🔹 سهم خواهی از سرمایه گذارها مانع توسعه تالش است

🔹 تا سرمایه گذار وارد منطقه می شود، می گویند اول سهم ما را بده!

🔹 اشتغال جوانان تالش با  سرمایه گذاری بدون سهم خواهی رونق می گیرد

🔹 تأمین اشتغال جوانان تالش با تأسیس چند کارخانه هدفمند

دکتر محمد شیخان در جلسه هم اندیشی با جوانان شهرک شفارود پره سر با بیان اینکه در وجود تک تک شما جوانان، دلسوزی و نگرانی برای آینده منطقه وجود دارد، گفت: همه نسبت به منطقه هم دلسوزیم و هم احساس  تعهد و تکلیف داریم و هم یک نگرانی جدی در ما وجود دارد  و آن هم این که چرا  قطار پیشرفت تالش سالهاست متوقف مانده و در چرخه رکود و سکون گرفتار شده است.

وی تاکید کرد: نگرانی  و دلسوزی باعث می‌شود شما به عنوان کسی که نسبت به این منطقه غیرت  و احساس تعلق عمیق دارد، برای تغییر وارد صحنه شوید.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تالش یک منطقه تاریخی و ریشه دار است، تصریح کرد: هر درختی  که ریشه دارتر باشد، به همان نسبت تنومند تر است و بیشتر سر به فلک می کشد. تالشی که به قدمت تاریخ ایران ریشه دارد؛  چرا باید در این وضعیت راکد و ساکن قرار داشته باشد؟ آیا  وضع موجود،  شایسته تالش است، پاسخ کاملا مشخص است. خیر.

شیخان گفت: بنده از زمان دانشجویی یعنی از وقتی که ۱۹ سال داشتم و در تهران دانشجو بودم، وارد عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی  و عهده دار مسئولیت شدم و از هفته اولی هم که وارد نهاد انقلابی  سپاه شدم ، مسئولیت به عهده گرفتم.  چند مسئولیت مهم در سپاه داشتم؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ و معاون سازمان بسیج مستضعفین بودم. بعد وارد دولت  شدم و مسئولیت مرکز پژوهش‌های نهاد ریاست جمهوری را به عهده گرفتم که  حوزه ای راهبردی و دارای حساسیت بالا بود.

این فعالی سیاسی افزود: در دولت آیت الله رئیسی  مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بودم و در حال حاضر مشاور هلدینگ صنایع پتروشیمی  خلیج فارس و مدیرعامل شرکت شرکت پازارگاد هستم .
شیخان با بیان اینکه ام برای خدمت آمده است ، گفت:  به دنبال نفع شخصی و قدرت نیستم و  بخاطر خدمت به جوانان آمده ام، چهره های معصوم و پاکی  که همه اهل غیرت ، تحصیل  و تلاشند، اما برای آنها شغل و زمینه فعالیت  وجود ندارد.

وی افزود:  سیرجان یک بیابان است؛ نه جنگل دارد و نه هیچ منابع دیگری اما بیکاری در آن صفر است و اقتصاد تولیدی دارد، دلیلش هم این است که در سیرجان کار را به  افراد متخصص سپرده اند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: افرادی که با گلوگاه های دولت، مجلس و حاکمیت ارتباط  مستمر داشته اند، می‌دانند چگونه بودجه بگیرند، ظرفیت ایجاد کنند، شهرک صنعتی تأسیس  و  برای منطقه سرمایه گذار جذب کنند؛ اما چرا تالشی که از این همه منابع شامل جنگل، دریا و ساحل برخوردار است، باید در وضعیت رکود و نرخ بالای بیکاری قرار داشته باشد.

شیخان گفت: افرادی که کار را به دست  گرفته اند، اراده بلند ندارند، نگاهشان بلند نیست و دائم تلاش می‌کنند مردم را پایین نگه دارند تا بتوانند بر آنها حکمرانی کنند، این تفکر ، به منزله عقب گرد ‌است و نمی‌تواند جهش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مهم ترین چالش منطقه تالش منابع طبیعی است، افزود: زمین های پدرانمان گروست. یا سند ندارند یا تخریب و تصرف شده اند و این سوهان روح مردم ما شده  اما این مشکل راه حل قانونی دارد.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |