شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : تنها شهر گیلان که جاده کمربندی ندارد، تالش است
تنها شهر گیلان که جاده کمربندی ندارد، تالش است
دکتر شیخان در نشست صمیمانه با نمایندگان و کشاورزان شالیکوبی تالش عنوان کرد:

تنها شهر گیلان که جاده کمربندی ندارد، تالش است

🔹 تنها شهر گیلان که جاده کمربندی ندارد، تالش است

🔹 پرداخت یارانه به برنج وارداتی، کشاورزی تالش را از بین می برد

🔹 خرید تضمینی برنج و پرداخت یارانه مستقیم به کشاورزان، یک اصل اقتصاد مقاومتی است

🔹 اقتصاد تالش باید چند محصولی شود

🔹 صنایع تبدیلی پتروشیمی را برای اشتغال جوانان به تالش می آوریم

دکتر محمد شیخان در نشست صمیمانه با نمایندگان و کشاورزان شالیکوبی تالش با انتقاد از اختصاص یارانه به برنج وارداتی گفت: پرداخت یارانه به محصول وارداتی، ضد تولید و ضد کشاورزی است و به اقتصاد منطقه آسیب جدی زده است .به جای آن باید با خرید تضمینی برنج و پرداخت یارانه مستقیم به کشاورزان، تولید داخل را حمایت و افزایش داد و با تأسی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و اقتصاد مقاومتی ، تلاش کرد تا حمایت از تولید برنج، هدفمند شود.

وی با تاکید بر چند محصولی شدن اقتصاد تالش اضافه کرد: در کنار کشاورزی می توان صنایع پایین دستی و تبدیلی پتروشیمی را در منطقه تالش فعال کرد که سبب اشتغال زایی چشمگیری در منطقه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تحول بزرگ در منطقه تالش هستیم، این سوال را مطرح کرد که چرا در بحث صنایع طبیعی و صنعت گردشگری نتوانستیم اقدامات برجسته و تاثیرگذاری صورت دهیم؟

وی در همین خصوص از بزرگان و کشاورزان شالیکوبی تالش پرسید: چرا ما در منطقه تالش یک هتل نداریم؟ چرا از صنعت بوم گردی آن گونه که باید حمایت نشده است؟ ما در در جذب گردشگر داخلی و خارجی می توانستیم بسیار موفق‌تر عمل کنیم.

شیخان می گوید: دولت امروز حمایت خوبی از مناطق نمونه گردشگری، اقتصادی و تجاری صورت داده است و سرمایه گذاران در صنعت گردشکری به صورت جدی وارد شده اند.

این فعال سیاسی که در حوزه صنایع پتروشیمی تخصص و تجریه دارد، معتقد است که می توان صنایع پایین دستی و تبدیلی پتروشیمی را در منطقه تالش فعال کرد و اشتغال زایی چشمگیری را در منطقه رقم زد.

به گفته شیخان، صنایع تبدیلی پتروشیمی که دارای ارزش افزوده بالایی در کشور است. می تواند متناسب با اکوسیستم زیستی منطقه تالش فعال شود؛ به خصوص که توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی از اولویت های اصلی دولت است.

وی با بیان این که کسب و کارهای اقتصادی تولید محور که متناسب با زیست بوم منطقه ای ما است باید تأسیس و توسعه یابد، و همچنین بر احیای چوکای تالش نیز تاکید کرد.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: تنها شهری که در گیلان کمربندی ندارد تالش است. در صورتی که بزرگترین شهرستانی است که در مسیر مواصلاتی ترانزیتی قرار دارد. نماینده مردم بزرگ تالش، رضوان شهر، ماسال و شاندرمن باید پروژه های این منطقه را در سطح ملی تعریف و دنبال کند.

شیخان در پایان گفت: نباید اجازه دهیم بازی هایی سیاسی جامعه را به سمت تنش بکشاند و برای مردم خروجی نداشته باشد و هیچ چیز نباید به ساختار اجتماعی و اقتصادی منطقه آسیب برساند.

در این نشست کشاورزان و صاحبان کارخانه های شالیکوبی دغدغه ها و مشکلات خود را طرح کردند.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |