شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : مالک طبیعت تالش، مردم منطقه اند، نه دستگاه ها
مالک طبیعت تالش، مردم منطقه اند، نه دستگاه ها
دکتر شیخان در جمع بزرگان روستای کله سرای خلیف آباد:

مالک طبیعت تالش، مردم منطقه اند، نه دستگاه ها

دکتر شیخان در جمع بزرگان روستای کله سرای خلیف آباد:

🔹 با وجود ظرفیت های قانونی و اجرایی، از آنها برای حل مسائل منابع طبیعی تالش استفاده نشد

🔹 مالک طبیعت تالش، مردم منطقه اند، نه دستگاه ها

🔹 مردم تالش بر گردن طبیعت آن حقی۵۰۰۰ ساله دارند

🔹 همه ظرفیت ها برای تبدیل تالش به پایتخت طبیعت و گردشگری در دسترس است

دکتر محمد شیخان، فعال سیاسی در جمع بزرگان روستای کله سرا تالش اظهار داشت: مردم تالش بیش از ۵ هزارسال در دل طبیعت زندگی کرده و نسل های پیاپی از اراضی و ‌جنگل های این منطقه مثل خانه خود نگاهداری کرده اند. این اراضی، به مردم تعلق دارد و اگر دولت در جایی مداخله می کند، حتما باید با رعایت حق مردم و به نمایندگی از آنها باشد؛ چرا که اصل بر مالکیت مردم بر اراضی است، نه دستگاه ها و هرگز نمی توان مردم را از استیفای حقی که خداوند و تاریخ این سرزمین برای آنها به رسمیت می شناسد، محروم کرد.

وی گفت: تالش دارای فرهنگی غنی و سرشار از غیرت، مردانگی، آزادگی و فتوت است و این سرمایه ارزشمندی است که در سرشت هر تالشی وجود دارد. شیخان با بیان این که ما در منطقه ای سرشار از منابع دریا، دشت، مرتع و جنگل به سر می بریم، گفت: همه ظرفیت ها برای تبدیل تالش به پایتخت طبیعت و‌ گردشگری ایران در دسترس ما قرار دارد.

شیخان تاکید کرد: برخی یک جلد کتاب ردیف می کنند که این اندازه کار کردم و فعالیت داشته ام؛ اما ای کاش یک برگ آن به مردم اختصاص داشت.

وی با تاکید بر اینکه حل مسأله منابع طبیعی اولویت منطقه است و راه حل قانونی دارد، تصریح کرد: اگر مجلس نتواند برای حل مشکلات منابع طبیعی تالش راه حل قانونی پیدا کند، پس چه کاره است؟ باید اذعان کرد که برای حل مسائل منابع طبیعی تالش هم ظرفیت های قانونی و هم ظرفیت های اجرایی وجود دارد و اگر این مشکلات تا کنون لاینحل باقی مانده، به معنای آن است که از این ظرفیت ها درست استفاده نشده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: برای حل مسائل منطقه باید سه سازمان ملی زمین، سازمان امور اراضی کشور و سازمان جنگلداری و مراتع را پای کار آورد و گره ها را یک به یک گشود.

وی با طرح این پرسش که چه باید کرد تا از حجم مشکلات کاست، اذعان کرد: در دولت و مجلس هم ظرفیت اجرایی وجود دارد و هم ظرفیت قانونی و‌ چگونگی حل مشکلات به همت و اراده جمعی ما وابسته است.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |