شما اینجا هستید   |

تالش می تواند پایتخت طبیعت کشور شود
دکتر شیخان در دیدار با فعالان سیاسی و بزرگان طوایف منطقه پره‌سر:

تالش می تواند پایتخت طبیعت کشور شود

تالش می تواند پایتخت طبیعت کشور شود/ ۱۰۰ کیلومتر ساحل داریم اما از اقتصاد دریا بی بهره ایم/ عده ای به عنوان خادم مردم، خادم خانواده خود شدند/ تالشی ها وزیر شعار نمی خواهند/ به فرهنگ زشت کیف کشی پایان دهیم

دکتر محمد شیخان، فعال سیاسی با طرح این پرسش که ما از اقتصاد دریا چه سهمی داریم، گفت: منطقه تالش غنی ترین و متنوع ترین منابع طبیعی کشور را در اختیار دارد و می تواند پایتخت طبیعت و گردشگری ایران باشد.

دکتر محمد شیخان در نشست هم اندیشی با فعالان سیاسی و بزرگان طوایف منطقه پر‌ه‌سر اظهارداشت: قبل از هر چیز باید به این پرسش بزرگ پاسخ بدهیم که اساسا چرا در کشور ما که همه مناطق به سمت رشد و پیشرفت حرکت کرده اند، منطقه تالش کم برخوردار و محروم باقی ‌مانده است.

وی افزود: منطقه تالش به لحاظ وسعت نزدیک به یک سوم و به لحاظ جمعیت یک هشتم استان گیلان است؛ بیش از صد کیلومتر ساحل و غنی ترین منابع طبیعی کشور را در اختیار دارد و می تواند پایتخت طبیعت و گردشگری ایران باشد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه منطقه تالش، متخصصان و جوانان خلاق و با استعداد آن هستند. ما ظرفیت ‌های بی نظیری در این منطقه داریم؛ اما متاسفانه امروز نخبگان ما به پستو رانده شده و افراد فاقد تخصص و کم تجربه متولی امور شده اند.

شیخان با بیان اینکه سرنوشت یک قوم را خود آن قوم رقم می زنند، گفت: ما به کسانی اعتماد کردیم که قرار بود خادم مردم باشند، اما آنها خادم خانواده های خودشان شدند و قبیله گرایی و رانت‌ را گسترش دادند.

وی با بیان اینکه امروز باید برای منطقه تالش تصمیمات بزرگ‌ بگیریم، گفت: باید به فرهنگ زشت کیف کشی و کت کشی در مسئولیت دادن های مهم خاتمه داد؛ چرا باید جوانان نخبه و کاربلد ما قربانی یک عده چاپلوس شوند. شیخان تاکید کرد: بدون برنامه مدون و دقیق نمی توان مشکلات و مسائل منطقه تالش را برطرف کرد. متاسفانه برخی وزیر شعار هستند.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان و برنجکاران منطقه گفت: در خصوص موانع تولید برنج شاهد این هستیم که عده ای منافع کشاورزان ما را به واردکنندگان برنج می فروشند.

این فعال سیاسی گفت: ۱۰۰ کیلومتر خط ساحلی داریم و با ۶ کشور همسایه ایم، اما چه بهره ای از این ظرفیت می بریم و چه سهمی از اقتصاد دریا داریم؟

شیخان خاطرنشان کرد: باید ۱۰ تا ۱۵ نقطه نمونه گردشگری را انتخاب و سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این نواحی ترغیب کنیم؛ چرا که راه توسعه، سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: سهم خواهی ها و زیاده خواهی ها باید از منطقه ما رخت ببندند؛ چرا که مانع راه توسعه است.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |