شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : به پای فامیل بازی ها سوخته ایم/ در سفر رئیس جمهور شاهد بودم که برخی تنها خواسته شخصی داشتند

دکتر محمد شیخان با بیان اینکه ما به پای فامیل بازی برخی آقایان سوخته ایم، اظهار داشت: رضوانشهر می تواند نگین شهرهای منطقه باشد و  کانون تولید ثروت باشد.

 

به گزارش … دکتر محمد شیخان در جمع جوانان و فرهیختگان رضوانشهر با بیان اینکه با ما هیچ گاه مردم را از هم تفکیک نمی کنیم، گفت: هرجا بودم در دفترم به روی مردم این منطقه باز بوده است و خود را متعلق به این  آب و خاک میدانم.

 

وی افزود: منطقه ما بزرگترین منابع دریایی و طبیعی را دارد، اما آن گونه که باید  نتوانسته ایم حوزه های گردشگری، صنعت و اشتغال آن را شکوفا کنیم.

 

این فعال سیاسی با انتقاد از وضعیت عمرانی و جاده ای منطقه تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: انسان از خرابی جاده های روستایی این منطقه سرسبز  و جذاب برای گردشگران شرم می کند و باید هزار بار از خود بپرسد که چرا راه های مواصلاتی منطقه چنین وضعیتی دارند. ما با یک اراده ای ملی به صحنه انتخابات آمده ایم و مصریم که  منطقه ما باید به لحاظ اقتصادی و اشتغال  متحول شود.

 

شیخان افزود: بنده بیش از ۱۰۰ سفر استانی را به همراه  دولت و شخص رئیس جمهور رفته ام و اگر از من بپرسند سخت ترین و دردآورترین سفر استانی شما به کجا بوده است،  پاسخ خواهم داد: گیلان! چرا که در این سفرها دیدم، عده ای، رئیس جمهور و وزارتخانه‌ها را نمی شناختند و خواسته های شخصی داشتند.

 

وی تصریح کرد: مگر می شود خانواده محدودی برای کل منطقه تالش یعنی حوزه های کشاورزی، راه، ورزش،  و جنگل ها و مراتع آن تصمیم بگیرند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: این درد را کجای دلمان بگذاریم که برنج کشاورز زحمتکش ما به فروش نرفته و روی دستش مانده و از آن سو برنج خارجی به استان آمده و  عده ای رانت‌خوار و سودجو  از فروش آن منافع هنگفت می‌برند.

 

شیخان گفت: در مقطعی در مسأله واردات برنج بسیاری از  نمایندگان مصاحبه کردند؛ اما هیچ یک به سمت استیضاح وزیر پیش نرفتند، چون جرات نداشتند.

وی افزود: نماینده ای که فقط صدایش را در مجلس بلند کند و کارآمدی،  توانمندی و پیشرفتی برای مردم منطقه به ارمغان  نیاورد تنها به دنبال عوام فریبی است.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه مجلس دارای ابزار نظارتی است، گفت: وقتی از این ابزار درست استفاده نمی شود ، یعنی  نماینده از حیطه اختیارات خود بی خبر است. نماینده ای که ابزار نظارت، کنترل و استیضاح را در دست دارد، به جای فریاد زدن باید از این  ظرفیت ها استفاده کند.

 

شیخان گفت: آقایی که باعث ورشکستگی چوکا شده با پررویی تمام به چوکا رفته و گفته وضعیت چوکا بد نیست و اکنون ۸۰۰ نفر پرسنل دارد؛  در حالی که پیش از این ها شرکت چوکا بیش از دو هزار نیرو داشت.

 

وی همچنین گفت: وقتی صنعت را سیاسی اداره می کنیم نمی توانیم ادعای دلسوزی اشتغال جوانان منطقه خود را داشته باشیم.

 

شیخان تصریح کرد: متاسفانه عده ای با کار نکردن و تعلل،  سقف خواسته ها و آرزوهای مردم ما را پایین آورده اند و این خط، خط فریب است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با طرح این سوال که چرا نباید رضوانشهر توسط جوانان بومی اداره شود، افزود: مگر یک مدیر غیر بومی چه توانمندی هایی دارد که جوانان ما فاقد آن باشند.

 

شیخان با بیان اینکه ما به پای فامیل بازی برخی آقایان سوخته ایم، تاکید کرد: این چرخه باطل باید متوقف شود. رضوانشهر دارای موفقیت راهبردی بوده و از همه منابع توسعه ای برخوردار است. رضوانشهر می تواند نگین شهرهای منطقه باشد و تولید ثروت کند.

 

وی گفت:  آیا  سد شفارود برای مردم منطقه رهاوردی داشته و یا آنکه یک کار غلط غیر علمی سبب شده داشته های ما نیز از ما گرفته شود.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید قدر سرمایه های خود را بدانیم، اضافه کرد: ما به دنبال حذف افراد و ایجاد رقابت های کاذب نیستیم؛ بلکه برای تغییر وضع موجود که رانت خواری و ناکارآمدی در آن به اوج  رسیده است آمده ایم.

 

شیخان تاکید کرد: به برخی از برادرنمان می‌گویم: شما که پشت سر برخی از وزرا می دوید و شأن نمایندگی مجلس را رعایت نمی کنید؛ لااقل غیرت مردم تالش را مدنظر قرار بدهید.

 

وی با بیان اینکه آیا با تقسیم خانوادگی پست ها  مشکلات مردم حل می شود؛ افزود: قطعا این اتفاق نمی افتد؛ لذا تکلیف من این بود که به کمک تالش بشتابم. من خود را به مردم تحمیل نمی کنم ؛ بلکه همه توان ، وقت و آبروی خود را کف دست گرفته ام تا در خدمت مردم شریف ، سختکوش و قدرشناس تالش باشم.

دسته بندی : آخرین اخبار
به اشتراک بگذارید : | | |